منابع امنیتی افغانستان اعلام کرده‌اند که ۲ فرمانده شبکه حقانی از جمله یک فرمانده کلیدی در ولایت لوگر، در جنوب کابل توسط نیروهای ویژه پلیس افغانستان کشته شده‌اند.

نیروهای ویژه پلیس افغانستان ۲ فرمانده شبکه حقانی را کشت

به گزارش قدس آنلاین، دفتر مطبوعاتی وزارت امور داخلی افغانستان امروز (چهارشنبه) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این ۲ فرمانده در جریان عملیات نیروهای ویژه پلیس در حومه بازار شهر «خروار» کشته شدند.

در اطلاعیه این وزارتخانه آمده است که مولوی عبدالرحمان مشهور به «ملا قند» عضو ارشد شبکه حقانی و دو شهروند پاکستانی نیز در این عملیات کشته شدند که یکی از آنها مسئول انتقاد مواد منفجره، ساخت جلیقه های انتحاری و بمبگذاری این شبکه بوده است.

وزارت امور داخلی افغانستان افزوده است که ملا قند فرماندهی یک گروه ۵۰ نفری گروه طالبان (شبکه حقانی) را در شهرستان خروار بر عهده داشت و در طراحی و سازماندهی حملات تروریستی در ولایت لوگر نقش مهمی ایفا می‌کرد.

در اطلاعیه این وزارت تاکید شده که پس از کشته شدن این فرمانده کلیدی گروه طالبان امنیت ولایت لوگر بهبود خواهد یافت.

عصمت‌الله علی‌زی، فرمانده پلیس ولایت لوگر به بی‌بی‌سی گفته که در این عملیات سه فرمانده طالبان به نام‌های قاری محمدالله، تورگل و اسدالله کشته شدند.

به گفته علی‌زی، قاری محمدالله سردسته گروه طالبان، معاون عملیاتی شبکه حقانی و عضو گروه القاعده بود، تورگل از فرماندهان محلی گروه طالبان و اسدالله بمب‌ساز و بمبگذار این گروه بود.

حسیب استانکزی، عضو شورای ولایتی لوگر گفته است که قاری احمدالله ولسوال (فرماندار) خودخوانده گروه طالبان بود.

استانکزی افزود که در این عملیات فرد دیگری به نام نقیب‌الله، که مسئول عملیات تروریستی گروه طالبان در ۹ ولایت بوده، نیز کشته شده است.

این عضو شورای ولایتی لوگر همچنین گفت که دیشب این فرماندهان با شماری از اعضای این گروه در محل عملیات در یک خانه مسکونی تجمع کرده بودند که هدف عملیات نیروهای دولتی قرار گرفتند.

به گفته وی، در این عملیات ۱۲ غیرنظامی نیز کشته شدند، اما فرمانده پلیس ولایت لوگر گفت به غیرنظامیان تلفاتی وارد شده، ولی تا به حال آمار دقیق آن مشخص نیست.

علی‌زی گفت که در حال حاضر یک هیأت برای بررسی ادعای تلفات غیرنظامیان به محل عملیات اعزام شده و پس از تحقیقات آنها، آمار تلفات غیرنظامیان اعلام خواهد شد.

در اطلاعیه وزارت امور داخلی افغانستان به تلفات غیرنظامیان در این عملیات اشاره‌ای نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.